• تکنیک عکاسی از سوژه های دارای حرکت سریع

    بازدید : 299


    نمایندگی کانن 

    یکی از بزرگترین مزیت های موجود در دوربین های کانن امکان استفاده از قابلیت اتوفوکوس Dual Pixel CMOS AF در حالت Live View می باشد . دراین مقاله برخی از نکات در رابطه با روش عکاسی از سوژه های کوچک و دارای حرکت سریع با استفاده از حالت نمای زنده ؛ در دوربین های کانن را مورد اشاره قرار می دهیم .


    عملکرد روشهای مختلف اتوفوکوس


    حیوانات خانگی ؛ از جمله سوژه های جالب و جذاب برای عکاسی به شمار می آیند و با توجه به اینکه این سوژه ها دارای حالت های حرکتی تند و سریع هستند به طور معمول عکاسی از آنها ؛ فرایندی چالش برانگیز به شمار می آید .


    به طور معمول پایین آوردن زاویه دید دوربین برای دستیابی به بهترین حالت در کادر بندی یکی از روشهای دستیابی به بهترین حالت این سوژه ها می باشد و امروزه به لطف وجود صفحه نمایش گردان و بازشونده در اکثر محصولات کانن ؛ با استفاده  از حالت نمای زنده ؛ بهترین زاویه دید برای عکاسی از این سوژه را به راحتی می توان به دست آورد. 

    نمایندگی کانن


    نکته شایان توجه آن است که دوربین های جدید کمپانی کانن ؛ در حالت نمای زنده نیز از سرعت اتوفوکوس قابل قبولی برخوردار هستند . و به همین دلیل عکاسی در حالت نمای زنده برای عکاسی از سوژه های تند و سریع را توصیه می نماییم .


    در حالت استفاده از ویزور ؛ مود های اتوفوکوس One-Shot AF یا AI Servo AF قابل استفاده می باشند اما برای عکاسی از سوژه هایی که دارای حرکت بسیار سریع هستند ؛ تعیین و تنظیم سریع و دقیق مود اتوفوکوس در این حالت ؛ کمی با سختی قابل انجام می باشد .


    در دوربین های پیشرفته نیمه حرفه ای و حرفه ای کانن؛ گزینه ای به نام "Face + Tracking" AF در حالت نمای زنده وجود دارد که در زمان استفاده از آن ؛ دوربین ابتدا چهره سوژه را در فوکوس قرار داده و سپس به تعقیب حرکت آن می پردازد .


    همچنین در حالت استفاده از نمای زنده برای اتوفوکوس ؛ با ضربه زدن به صفحه ال سی دی لمسی دوربین , محل قرار گیری دقیق کادر اتوفوکوس را به راحتی می توان تعیین نمود .


    در این حالت و در زمانی که گزینه Continuous AF را در وضعیت [Enable] قرار می دهیم , فوکوس بر روی سوژه به راحتی حفظ شده و حرکت سوژه موجب از فوکوس خارج شدن آن نخواهد شد .


    ویژگی مود های اتوفوکوس در حالت نمای زنده :

    نمایندگی کانن


    Face + Tracking

    چهره و کمی از نواحی اطراف سوژه را در فوکوس قرار می دهد و در صورت حرکت سوژه به تعقیب چهره آن می پردازد .

    نمایندگی کانن

    FlexiZone - Multi

    نزدیک ترین نقطه نسبت به دوربین را به صورت خودکار در فوکوس قرار می دهد و حرکت های ناگهانی را تشخیص می دهد .

    نمایندگی کانن

    FlexiZone - Single

    فوکوس نقطه ای را به دست آورده و انتخاب دقیق نقطه فوکوس را امکان پذیر می نماید . این حالت برای عکاسی از سوژه های دارای حرکت مناسب نیست .


    برچسب‌ها :

    • نمایندگی کانن
    • نمایندگی دوربین کانن
    • نمایندگی canon
    • تعمیر دوربین کانن
    • تعمیرات کانن
    • آکادمی کانن
    • آموزش عکاسی

    دیدگاه شما

    دیدگاه ها

      - هنوز دیدگاهی ثبت نشده است -